• Nick Debruyn

Hoe word ik nu eigenlijk gevonden op Google?

Bijgewerkt: 7 nov 2019

Om gevonden te kunnen worden in Google moeten we eerst leren begrijpen hoe het ranking systeem in Google werkt.


De helft van de mensen die zoeken op Google klikken op de eerste 5 resultaten.

U wilt net zoals iedereen bovenaan staan en gevonden worden wanneer mensen

naar u zoeken.

Pistasj gaat voor u aan de slag.


TIPS VAN PISTASJ

VOOR EEN HOGERE RANKING OP GOOGLE








1. ZOEKTERMEN

Wie gevonden wilt worden op Google moet zich eerst afvragen; wat zijn mijn zoektermen? Dit kunnen er zoveel zijn als je zelf wilt. Zolang ze maar relevant zijn bij wat je doet en wie je bent. Via de Google zoekwoordenplanner kan je nakijken hoeveel hits er zijn bij de zoektermen die jij ingeeft en zo een beter inzicht krijgen wie waar juist naar zoekt.


2. GOOGLE MIJN BEDRIJF

Google Business is een gratis service van Google zelf die uw bedrijf registreert in Maps. Deze handige tool is onmisbaar als bedrijf en iets waar veel mensen geen rekening mee houden.


3. CONCURRENTIE

Het belangrijkste als bedrijf is weten wie je concurrentie is. Het is belangrijk om de kernwoorden van jezelf te vergelijken met die van andere grote concurrenten. Dit geeft een beter beeld van hoe snel vindbaar je zelf bent.


4. PAGINA PER ZOEKTERM

Op een pagina moet er een zoekwoord centraal staan, u wilt gevonden worden op dat specifieke zoekwoord. Dit is niet zo vanzelfsprekend uiteraard, de regel van Google zorgt er eigenlijk voor dat je in een tekst van 350 woorden, 10x de zoekterm moet gebruiken om Google te laten geloven dat uw pagina over die term gaat.


5. WAARDE VAN CONTENT

Je moet content plaatsen die relevant is voor jouw doelgroep. Daar kun je op scoren. Als je iedere week twee keer iets nieuws toe kunt voegen, is dat hartstikke mooi. Maar ga geen dingen verzinnen om het verzinnen. Google geeft jou een rating op basis van de teksten die je hebt staan. Ik heb bijvoorbeeld een kennis die printermonteur is. Mensen vinden hem via zoekwoorden als ‘printerstoring’ en ‘printer kapot’. Die zoektermen veranderen niet, dus het heeft voor hem geen zin om iedere keer wat nieuws toe te voegen. Hij heeft gewoon voor ieder zoekwoord een goede pagina. Dat is genoeg.


6. LINKBUILDING

Linkbuilding is heel belangrijk. Je kunt bij startpagina’s aanvragen of ze een link naar jouw site willen plaatsen. Dat is niet heel waardevol, omdat die startpagina’s door Google niet als een autoriteit worden gezien, maar het is in ieder geval iets. Als jouw leveranciers een link naar jou plaatsen is dat wel heel waardevol. Als lokale media een stukje over jou schrijven en doorlinken naar jouw site kan dat ook helpen.


7. SOFTWARE

Ik raad zzp’ers eigenlijk altijd aan om WordPress te gebruiken. Dat is technisch zo gebouwd dat je er op het gebied van SEO veel mee kunt. Je moet dan wel basiskennis over SEO hebben om het slim in te zetten.


8. KEYWORD DOMEIN

Je bent waarschijnlijk geneigd om de naam van jouw bedrijf als url voor je site te nemen. Maar dat is niet per se de meest interessante url voor jouw bedrijf. “Je kunt ook voor een exact keyword domein kiezen. Dat betekent dat als jij gevonden wilt worden op ‘schoenenwinkel Utrecht’, jouw website www.schoenenmakerutrecht.nl wordt. Als je een voor SEO perfecte tekst op deze site zet, kun je zo zelfs zonder linkbuilding op nummer één komen in Google.”


9. UNIEKE CONTENT

Last, but certainly not least: zet geen content op je site die ook al op een andere site is. "Dit is schadelijk voor je ranking op Google. Ook als je teksten herschrijft kan dit een negatief effect hebben op jouw vindbaarheid. Plaats dus echt alleen unieke teksten op jouw website."




PISTASJ

 

KATTESTRAAT 50

9473 WELLE

© Copyright 2019 Pistasj - All Rights Reserved